ŞİŞECAM DÜZCAM

Şişecam Düzcam, tedarik zincirindeki proaktif yaklaşımı, insanı merkeze koyan değer anlayışı ve küresel refleksleri sayesinde 2020 yılını başarıyla tamamlamıştır.

2020 YILINA GENEL BAKIŞ

Türkiye ekonomisi tüm dünyayı etkileyen COVID-19 salgını ve küresel konjonktürde yaşanan diğer gelişmelerin yanında, 2018 yılından beri devam eden Türk Lirası’ndaki değer kaybı ve enflasyon artışından etkilenmiş olmasına rağmen yıl içinde para politikalarında alınan önlemler ve öncü göstergelerin etkisiyle 2020 yılını pozitif büyüme ile kapatması beklenen sayılı ekonomiler arasındadır.

COVID-19 salgınının düzcamın tüketildiği başlıca sektörlerden inşaat sektörü üzerindeki etkisi ikinci çeyrek ile sınırlı kalmış, sektörel teşvikler ve düşük faizli kredi desteği pazara olumlu yansımış ve ikinci yarıyılda talep hızlı şekilde artış göstermiştir. İnşaat sektöründe, yenileme pazarının canlanması ve devam eden büyük projelerin etkisiyle ilk üç çeyrekte %1 büyüme gerçekleşmiştir.

Otomotiv sektöründe AB (26), UK ve EFTA ülkelerinde otomobil satışları 2020 yılında toplam 11,9 milyon adet seviyesinde gerçekleşerek 2019 yılına göre %24,3 azalmıştır. Aynı dönemde Türkiye, %57,5 artarak 610 bin adet otomobil satışı ile Avrupa otomobil satışları sıralamasında 6’ncı ülke olarak yer almıştır.

Sürekliliği, yarattığı önemli katma değer ve ihracat hacmi ile Türkiye ekonomisinin önemli sektörlerinden olan beyaz eşya sektörü, COVID-19 krizinin üretim anlamında geride kaldığı yılın ikinci yarısındaki talep artışı ile üretimini bir önceki yıl ile aynı seviyede tamamlamıştır.

2020 yılında Avrupa ekonomisi pandemiyle birlikte derin bir darbe alırken yıl bütününde %7-8 oranında küçülmesi beklenen Euro Alanı’nda bina inşaatları geçen yıla göre aynı seyretmiştir.

2019 yılında %1,3 seviyesinde büyüyen Rusya ekonomisinin 2020 yılında ise %4 küçüleceği öngörülmekte olup ilk üç çeyrekte %2,7 küçülmüştür.

COVID-19 salgını ve petrol fiyatlarındaki düşüşün birleşimi, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki ekonomileri tüm yönleriyle etkilemiştir. Bölgenin 2021’de ancak kısmen toparlanması beklenmektedir.

Hindistan’da COVID-19 nedeniyle girdi verilen sektörlerde görülen daralmalardan etkilenen düzcam tüketimi 2020 yılında %20 düşüş göstermiştir. 2020 yılında uzun süreli karantina ve hat duruşlarının yaşanması ülkede cam üretiminin %15 azalmasına neden olmuştur. Demografik açıdan ülkenin tüketim potansiyelinin yüksek ve katma değerli ürünlere olan talebin artış eğiliminde olması, pazarın gelecekte de büyüme vadedeceğinin göstergesidir.

%11

Şişecam Düzcam Satış Gelirleri Artışı

2020 YILI KAZANIMLARI VE GELECEĞE DAIR HEDEFLER

Yeni normale hızlı adaptasyon geliştirilen, uluslararası pazarların çeşitlendirildiği, müşteri porföyünün korunduğu ve satışların güçlü şekilde devam ettiği bir yıl…

Pandemi etkisiyle hızla değişen talebe ve globalde kırılmalar yaşayan tedarik zincirinin yeni normale adaptasyon gücü 2020 yılının en az hasarla geçirilmesini, satış artışını ve müşteri ilişkilerinin geliştirilmesini sağlamıştır.

Türkiye’de faaliyetler, düzcam değer zincirinde müşteri memnuniyetini sağlama, pazarın ihtiyacına en hızlı şekilde cevap verme hedefleriyle hizmet seviyesini yükseltme çalışmaları ve dijital platformlarda marka üçlendirme projeleri ile desteklenerek sürdürülmüştür. Yıl içinde dönemsel değişkenlik gösteren iç pazar şartlarına karşılık hizmet verilen sektörlerin çeşitlilik avantajı kullanılmış ve satış şartlarına yönelik aksiyonlar alınmıştır.

Uluslararası pazarlarda ise yüksek kapasite imkânı ile ihtiyaca uygun nitelikli ürün portföyü ve yaygın dağıtım ağıyla hizmet vermeye devam edilmiş, pazar ve müşteri çeşitlendirmesi ile pazarların taleplerine cevap verilmiştir.

Şişecam Düzcam, COVID-19 salgınından derinden etkilenmiş olmakla birlikte yılın ikinci yarısında proaktif hamleleri ile durgun Avrupa ekonomik koşullarına rağmen, Avrupa’daki kapasite lideri konumu ve genişleyen katma değerli ürün portföyüyle desteklediği satışlarını yükseltmiştir. İtalya Manfredonia’da açmış olduğu ikinci fabrikasının kapasitesi ve ürün çeşitliliğinin etkisiyle Avrupa bölgesinde müşteri sayısını ve satışları bir önceki seneye göre artmıştır.

Rusya’da arz talep dengesini gözeterek ihracata devam edilmiş, mevcut kapasite iç pazar ve ihracat dengeleri gözetilerek optimum şekilde yönetilmiş ve 2020’nin ikinci yarısı itibarıyla maksimum seviyeye ulaşılmıştır.

Tedarik zincirinin yeni normale adaptasyon gücü 2020 yılının en az hasarla geçirilmesini, satış artışını ve müşteri ilişkilerinin geliştirilmesini sağlamıştır.

Mimari camlarda, Orta Doğu ve Kuzey Afrika pazarlarında faaliyetler, lojistik ve geniş ürün portföyünün sağladığı avantajlarla ağırlıkla katma değerli ürün talepleri karşılanarak sürdürülmüştür.

2020 yılında Hindistan’da salgın sürecinde 1,5 ay boyunca ülkedeki tüm ekonomik faaliyetlerin durması ve ülkenin sıkı karantina koşulları uygulaması, ülke ekonomisini ve düzcam tüketimini olumsuz etkilemiş olmakla birlikte, bölgede Şişecam’ın global gücünün ve ürün gamının bilinirliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar hızla devam etmiştir.

Uluslararası pazarlarda düzcam üreticilerinin COVID-19 salgını karşısında alınan karantina önlemleri ile üretimlerini kısa veya orta vadede durdurma yoluna gitmesinde, pazarlardaki kısıtlamaların hafifletilmesi ile artan talebin karşılanmasında zorluk yaşanmasında, zaman zaman talebin arzdan yüksek seyretmesinde ve düzcam ürün fiyatlarının 2020 yılının ikinci yarısında artış eğilimine girmesinde etkili olmuştur. Pazarlarda güçlü talebin devam etmesi, arz ve kapasitenin 2021 yılının ikinci yarı yılı itibarıyla dengelenmesi ve piyasa koşullarının olumlu seyretmesi beklenmektedir. Katma değerli ürün satış trendinin de tüm pazarlarda değişken ivmelerle artış göstermesi beklenmektedir.

Şişecam Düzcam, yenilenebilir enerji alanındaki gelişmeleri yakından takip ederek fotovoltaik camı pazarına, yüksek performanslı Anti Reflektif (AR) kaplamalı güneş paneli camları ile hizmet vermeye devam etmiş ve 2020 yılında bu sektöre yönelik satışlarını bir önceki yıla göre %42 oranında artırmıştır.

Avrupa’da otomotiv ürünlerinin önemli tedarikçisi konumunda bulunan Şişecam’ın müşteri portföyünde dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen firmaları yer almaktadır. Şişecam Otomotiv, 2020 yılında da birçok projeye nomine olarak geleceğe yönelik sağlam adımlar atmıştır.

Yeni yatırımlar, yeni kapasiteler

Güçlü markaları ile hızla büyüyen ve yenilikçi çözümler sunan global bir düzcam üreticisi olan Şişecam, düzcam faaliyet alanında son yıllarda yaptığı atılımlarla yerel üretici olduğu pazarlardaki konumunu güçlendirmenin yanı sıra müşteri odaklı yaklaşımı ve sürekli gelişen, genişleyen katma değeri yüksek ürün yelpazesi ile global pazarlardaki etkinliğini artırmaya devam etmektedir.

Düzcam faaliyet alanında Türkiye’de dört farklı lokasyonda faaliyet gösteren Şişecam, tüm değer zinciri nezdinde bugün gelinen noktanın sürekliliğini ve gelişimini sağlamak adına her durumda yatırımlarına hız kesmeden devam etmiş ve Ankara Fabrikası’nda Endüstri 4.0’a uygun şekilde ileri teknolojiyle donatılan yıllık 240 bin ton kapasiteli ikinci düzcam hattını 2020 yılının Ekim ayında devreye almıştır. Yeni devreye alınan fırınla birlikte yıllık üretim kapasitesi 540 bin tona ulaşan Ankara Fabrikası, Avrupa’nın en büyük düzcam üretim üslerinden biri haline gelmiştir.

Şişecam, Bulgaristan tesisinde yaptığı otomotiv lamine öncam yatırımı ile değer zincirini pekiştirmiştir.

Yeni ürün çalışmaları

Şişecam, mimari cam sektöründeki en yüksek seçiciliğe ve maksimum ısı yalıtım özelliğine sahip olan üç gümüşlü ürün grubunda “Şişecam Temperlenebilir Solar Low-E Cam Nötral 63/29” ürününü geliştirmiştir.

Maksimum ısı yalıtımı ve güneş kontrolünün yanı sıra şeffaflığın ve düşük yansıtmanın ön plana çıktığı rezidans, konut, villa ve mağaza gibi projeler için geliştirilen “Şişecam Temperlenebilir Solar Low-E Cam Nötral 70/40 ve Nötral 70/37” ürünleri portföye eklenmiştir.

Hedef pazarlardaki taleplere ve değişen müşteri ihtiyaçlarına çözüm sunmak amacıyla, “Temperlenebilir Solar Low-E Cam Nötral 70/40, Nötral 70/37 ve Nötral 62/44” ürünleriyle aynı görünüm ve performansa sahip tempersiz eşlenikleri geliştirilerek Solar Low-E ürün ailesi zenginleştirilmiştir.

4.098

Milyon TL

Şişecam Düzcam Uluslararası Satışlar

Şişecam 2020 yılında geliştirdiği iş birlikleri ile ürünlerinin kullanım alanlarını genişleterek yeni pazarlar yaratmış ve sektördeki rekabetçi ve öncü konumunu güçlendirmiştir.

Etkin ısı yalıtımı, optimum gün ışığı geçirgenliği ve maksimum güneş kontrolüne sahip “Şişecam Temperlenebilir Solar Low-E Cam Nötral 51/28” ürününün yanı sıra, “Şişecam Temperlenebilir Solar Low-E Cam Nötral 43/28” ürünü de geliştirilerek müşteri ve iş ortaklarının beğenisine sunulmuştur.

CSP (Yoğunlaştırılmış Güneş Enerjisi) sistemine yönelik geliştirilen solar ayna ve güneş panellerinde kullanılmak üzere Şişecam bünyesinde geliştirilen anti reflektif kaplama çözeltisiyle enerji sektörüne katkıda bulunulmaktadır.

Şişecam, bakteri ve virüslere karşı geliştirdiği Sağlık Bakanlığı tarafından ruhsatlandırılan V-Block teknolojisini; mimari, beyaz eşya ve otomotiv sektörlerine yönelik ürünlerine uygulama aşamasına geçmiştir.

Otomotiv pazarına yönelik olarak yeni ürün çalışmaları kapsamında; araçların lamine ön camlarında kullanılmak üzere ısı ve güneş kontrolü sağlayarak klima yükünün azaltılmasına katkıda bulunan ve buz çözme fonksiyonu kazandıran yüksek performanslı atermik kaplamalı ön cam ürünü geliştirilmiş ve müşteri sevkiyatlarına başlanmıştır. Araçların ön ve arka kapı camı arasında yer alan B sütununda kullanılan plastik parçaya ikame olarak tercih edilen ve estetik açıdan kapı camları ile bir bütünlük sağlayan cam B-pillar cam ürünlerinin ticarileşmesi gerçekleşmiştir. Seçilmiş seyir göstergelerinin ön cama yansıtılmasını sağlayan Head-up Display özellikli ön cam ürünlerine yönelik ticarileşme çalışmaları son aşamadadır.

Şişecam, değişen sektör taleplerini karşılamak ve ürün portföyünü zenginleştirmek hedefiyle; sektörün ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan fonksiyonel kaplamalar, mimari ve enerji sektörüne yönelik antireflektif kaplamalar ve aynalar, boyalı camlar ve akıllı cam sistemlerine yönelik çalışmalarına hızla devam etmektedir.

Üretim yetkinliklerini geliştirmeye yönelik atılımlar

Şişecam Düzcam, “İlk seferde doğru yap ve kaybı kaynağında azalt” stratejisi ile yerinde kalite, 5S ve yalın üretim yöntemi uygulamalarını yaygınlaştırmakta, “Yalın 6 Sigma” yaklaşımını sürekli gelişim ana stratejisinin gereği olarak görmektedir. Bu kapsamda 6 Sigma projelerine 2020 yılında da devam edilerek, kaynak kullanımının ve üretim proseslerinin verimliliğinin artırılmasına bağlı olarak maliyet avantajı sağlayan sonuçlar elde edilmiştir.

Özellikle pandemi dönemi etkilerinin asgari seviyeye indirilebilmesi için müşteri taleplerindeki değişkenliklere cevap verecek optimizasyon çalışmaları yapılmıştır.

Yurt dışı pazarlarında daha dinamik satış imkanlarını desteklemek amacıyla farklı pazarlar için gerekli sertifikasyon çalışmaları tamamlanmış ve sınai müşterilerin başvurduğu ürün performans hesaplayıcılarının kayıt işlemleri yapılmıştır.

Dijital iletişim araçlarının dünya çapında etkin ve bütünleşik biçimde kullanımıyla değer zincirinde yer alan milyonlarca insana düzcam ürünleriyle ilgili içerik sunulmaktadır.

Sürdürülebilir yeşil bina oluşumuna en büyük katkıyı sağlayan mimari cam ürünlerine, Sorumlu Tüketim ve Üretim konulu SKA 12 ile ilişkili olarak, ürünlerin EN 15804 sayılı Avrupa normuna uyumlu Çevresel Ürün Beyanları (EPD) hazırlanmış ve paydaşların erişimine açılmıştır. Şişecam Düzcam, Türkiye’de düzcam sektöründe EPD alan ilk firmadır.

Şişecam Düzcam, Türkiye İMSAD Sürdürülebilirlik Komite Üyesi olarak Türkiye inşaat malzemesi sanayisinin sürdürülebilirliğini ilgilendiren çalışmalara da katkı sağlamaktadır.

Ürün ve proses kalitesinin iyileştirilmesi, ileri kalite kontrol (inspection) sistemlerinin adaptasyonu, özgün robotik otomasyon uygulamalarının yaygınlaştırılması, yeni ürün ve üretim geliştirme, iş güvenliği ve çevre sorumluluklarının yerine getirilmesi alanlarına odaklanmış olan Şişecam Otomotiv, bu alanlarda önemli gelişmeler kaydetmiştir.

Bütünleşik tanıtım ve iletişim aksiyonları

Pandemi süreci ile ortaya çıkan yeni ihtiyaçlar ve iş yapış şekilleri paralelinde önceden fiziken yapılan hemen her türlü etkinlik yeni normalde dijital ortamlarda kesintisiz olarak devam ettirilmiştir.

Her ihtiyaca yönelik çözümler sunabilen düzcam ürünlerinin kullanımının psikolojik ve fizyolojik faydaları vasıtasıyla insan sağlığı üzerinde yarattığı olumlu etkilerine odaklanan COVID-19 temalı iletişim çalışmasıyla sosyal mesafe uygulamalarında önemli rol oynayan düzcam ürünlerinin çeşitli alanlarda kullanım şekillerine dair yaratıcı çalışmalar ilanlar, bannerlar, e-mailing çalışmaları, basılı unsurlar, basın bültenleri ve sosyal medya postları vasıtasıyla dokuz dilde geniş bir hedef kitleyle paylaşılmıştır.

Hedef pazarlarda Şişecam Flat Glass marka imajının güçlendirilmesi, stratejik öneme sahip düzcam ürünlerinin tanıtımı ve sağladığı faydaların vurgulandığı dijital iletişim kampanyaları yürütülmüş ve geleneksel pazarlama iletişimi araçlarıyla desteklenmiştir. Bunlar arasında yer alan İtalya kampanyasının 2020 yılı sonunda tamamlanan ilk fazında 16 milyonu aşan gösterim ve 4 milyondan fazla tekil kişiye erişim sağlanmıştır.

Sosyal medyanın hızından ve hedef odaklı erişim gücünden faydalanılmaya devam edilmiş, Türkçe ve İngilizce dillerinde toplam 17 sosyal medya hesabı üzerinden hedef kitle ile iletişim çalışmaları yürütülmüştür.

Isıcam’ın marka bilinirliğini artırmak, nihai tüketici ile bağını kuvvetlendirmek ve son yılların trendi olan viral filmler vasıtasıyla ürün faydalarını kullanıcılara aktarmak için sosyal medyanın farklı platformları oldukça aktif biçimde kullanılmış ve “Yaşayan Bilir” isimli viral film serisi yayınlanmıştır. Kampanya süresince 5 milyondan fazla izlenme gerçekleşmiştir.

Fuar ve sergileme yoluyla tanıtımların durduğu bu süreçte, Şişecam’ın düzcam ürünleri ve hizmetleri ile ürünlerin kullanıldığı projeler önemli mimari pazar yerlerinden Archiexpo’da tanıtılmaya başlanmıştır.

Dünya çapında tüm organizasyon, toplantı ve etkinlikler dijital platformlara taşınırken, Türkiye’de bu sürece Isıcam Yetkili Üreticileri özelinde gerçekleştirilen “Evimiz Isıcam” temalı dijital toplantılarla öncülük edilmiştir. Öte yandan Kumbara Kart Kulübü üyesi doğrama firmaları ile çevrimiçi showroom gezilerinde bir araya gelinmiştir.

Çağdaş mimarlığın gelişimine katkı sağlanması ilkesiyle genç mimarlık ofisleri ile yeni ilişkiler kurulması, prestijli mimarlık ofisleri ile de mevcut ilişkilerin geliştirilmesi 2020 yılında çevrimiçi olarak devam etmiştir.

Avrupa’nın farklı ülkeleri ve Hindistan’da, mimar, cephe danışmanı, cephe firmaları ve mimarlık öğrencilerinden oluşan yaklaşık 11 bin sektör profesyonelinin katılımıyla yapılan çevrimiçi etkinliklerde Şişecam Düzcam ürünleriyle gerçekleştirilmiş ikonik projeler, pandemi sonrası mimarlıkta camın yeni uygulama alanları, mimaride doğru cam seçimi, hastane, okul ve ofis yapılarında cam kullanımı, gün ışığı ile sağlanan sağlık, mutluluk ve üretkenliğe vurgu yapılan sunumlar yapılmıştır.

Şişecam Düzcam’ın “Mimarinin Şeffaf Yüzü” sloganıyla 2014 yılından bu yana gelenekselleştirdiği; mimarlar, mimarlık öğrencileri, tasarımcılar ve yapı sektörü profesyonellerini ilham verici ünlü mimarlarla bir araya getiren T Buluşmaları, ilk defa çevrimiçi olarak, global çapta gerçekleşmiştir.

Mimarlık bülteni ve web sitesi “Şeffaf Bülten”, “Transparent Architecture” adıyla İngilizce yayınlanmaya başlanmıştır. Türkçe bülten her ay 19 bin mimara gönderilmeye devam edilirken, yeni yayına alınan İngilizce bülten 11 bin uluslararası mimara ulaştırılmaktadır.

Yeni düzcam ürünleri ile hayat bulan 29’u yurt dışı olmak üzere 100’ün üzerinde projenin yer aldığı “Referans Projeler” yayın serisinin üçüncüsü; “Reference Projects 2021” kitap lansmanı ilk olarak İstanbul Mimarlık Festivali’nde çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir.

Düzcam ürünlerine ait akıllı elemanların oluşturularak, bu akıllı elemanların; yaygın kullanımı olan global dijital malzeme kütüphanesi BIMObject’te ve Şişecam web sitesinde yer alması amacıyla BIM (Yapı Bilgi Modellemesi) objeleri oluşturma çalışmalarına başlanmıştır.

Şişecam Akademi web sitesi üzerinden çevrimiçi e-eğitim programlarını paylaşmaya 2020 yılında da devam edilmiştir. E-eğitimler, İngilizce, Rusça, Bulgarca, Romence, ve İtalyanca dillerine tercüme edilerek global satış ekiplerine ve müşterilere sunulmaya başlanmıştır.

Farklı dillerde kullanılabilen “Isıcam Seçim Sihirbazı”, “Cam Akustik”, “Performans Hesaplayıcı” ,“Cam Danışmanı” ve “Cam Projeleri” mobil uygulamalarına bir yenisi eklenmiş ve tüm mobil uygulamaların kullanıcı sayısı artırılmıştır. Camın yüzeyinde kaplama olup olmadığı tespit edilebilmek ve cam kalınlığı ölçebilmek amacıyla geliştirilen “Kaplamalı Cam Dedektörü” mobil uygulaması, Türkçe ve İngilizce olarak kullanıma sunulmuştur.

Cam danışmanlığı kapsamında; Türkiye ve uluslararası pazarlarda projelerin karar vericileri konumundaki mimar, cephe danışmanı, yatırımcı ve müteahhitlerden oluşan 3 bine yakın sektör yetkilisi ile yapılan 2 binin üzerindeki görüşme ve proje özelinde yapılan 3.500 teknik hesap ve hazırlanan şartname önerileri ile projelerde Şişecam’ın hayata değer katan düzcam ürünlerinin kullanımı sağlanmıştır.

Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinde geleceğin karar vericilerine verilen eğitimler çevrimiçi olarak devam ettirilmiştir Şişecam fabrikalarına düzenlenen teknik geziler, yerini ürün ve üretim videolarına bırakırken eğitimlere yaklaşık 850 öğrenci katılmıştır.

“Isıcam Sistemleri Kumbara Kart Kulübü” 2020 yılında da yaklaşık 8.500 üyesi ile birlikte üye ağını geliştirmeye devam ederken PVC ve alüminyum doğrama firmalarının ürün tercihlerini enerji verimliliği sağlayan nitelikli Isıcam ürünlerine yönlendirmek amacıyla bilinçlendirme çalışmaları ve kampanyalar devreye alınmıştır.

Şişecam dijital çağın beraberinde getirdiği teknolojileri ve çözümleri kullanarak iş ortaklarının faaliyetlerine daha fazla değer katabilmek amacıyla Şişecam Akademi web sitesi üzerinden çevrimiçi e-eğitim programlarını paylaşmaktadır.

2020 yılında başarılı bir şekilde yürütülen Ar-Ge faaliyetleriyle pazara 10 yeni kaplamalı cam ürünü sunularak Şişecam’ın Türkiye ve uluslararası düzcam pazarında rekabet gücü artırılmıştır.

Tüketicilere sunulan ürün ve hizmet kalitesini artırmak ve sürdürülebilir olmasını sağlamak amacıyla Türkiye’de kurulan Düzcam ve Ayna İşleme Franchise Sistemi kapsamında, 10 firma Franchise Sistemi’ne dahil edilmiştir.

Temperlenebilir kaplamalı cam işleme sürecindeki kalitenin artırılmasını ve sürdürülebilir olmasını sağlamak amacıyla Türkiye’de uygulanmakta olan Akreditasyon Sistemi kapsamında, 2020 yılında 26 ilde toplam 61 akredite bayi ile hizmet verilmeye devam edilmiştir. Bu camların uluslararası pazarlarda da projeli satışlar segmentinde kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla, Uluslararası Akreditasyon Sistemi hayata geçirilmiştir. İlk etapta Avrupa, Balkanlar, Orta Doğu ve Hindistan’da işlemeci firmalar akredite edilmiştir.

Hindistan’da katma değerli ürünlerin pazarda bilinirliğini artırarak satış payını yükseltmek amacıyla, çok yönlü ürün iletişim çalışmaları yapılmış olup direkt müşteri ve alt müşteri gruplarına yönelik sadakat kampanyaları yıl boyunca devam ettirilmiştir.

Şişecam, İtalya’nın kuzeyinde ve güneyinde yer alan iki üretim tesisinde orta demirli (mid iron) düzcam üretimine geçiş yaparak Avrupa’daki konumunu güçlendirmiştir.

Pazar geliştirme çalışmaları kapsamında IKEA ve TEKFEN firmaları ile iş birliğine başlanmıştır. Türkiye ve uluslararası pazarlarda, IKEA aynalarında IKEA’ya özel geliştirilen Flotal E ürünü kullanılmaya başlanmıştır. Tekfen ile yapılan iş birliği kapsamında ise, güneş enerjisi sektörüne yönelik solar ayna geliştirme çalışmaları yürütülmüştür.

Şişecam, düzcam alanındaki faaliyetleriyle ilgili üyesi olduğu derneklerle iş birlikleri vesilesiyle bilinçlendirme faaliyetlerine de destek vermeye devam etmiştir. Üyesi olduğu İZODER üzerinden, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı koordinasyonunda revizyonu gerçekleştirilmekte olan TS 825 Isı Yalıtım Kuralları Standardı’na katkı sağlamaktadır. Bu çalışma ile mevcut standartta belirtilen U pencere değerinin enerji tasarrufu sağlayan kaplamalı camların kullanımını zorunlu hale getirecek şekilde revize hedeflenmektedir.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yayınlanan NSEB (Neredeyse Sıfır Enerjili Binalar) rehber dokümanında pencereler ile ilgili yapılan tanımlara Şişecam Düzcam olarak katkı sağlanmış ve ülkemizde bu standartta yapılacak binaların pencerelerinde iki plakası kaplamalı üçlü camlama sistemlerinin kullanılması standart hale getirilmiştir.

2021 YILI BEKLENTİ VE HEDEFLERİ

Küresel bir salgına dönüşen COVID-19’un etkileri dünyada her geçen gün daha fazla hissedilirken, Şişecam Düzcam, müşteri odaklı yaklaşımı ve değer zincirindeki tüm paydaşların ihtiyaçlarına uygun geliştirme faaliyetleri ile değişen pazar koşullarına hızlı adaptasyon sağlamıştır. 2021 yılında da bir yandan proaktif yaklaşımlarla hızlı çözümler sunarken diğer yandan yüksek üretim kapasitesi ve ileri üretim teknolojileriyle farklı sektörlerden gelen beklentilere yenilikçi çözümler sunmayı hedeflemektedir.

Son yıllarda yapmış olduğu büyük atılımlarla faaliyet alanını genişleten Şişecam Düzcam, 2021 yılında da hem sektördeki gelişmeler doğrultusunda pazardaki fırsatları değerlendirmek hem de mevcut tesislerini en etkin şekilde kullanmak için çalışmalarına devam edecektir. Şişecam Düzcam, üretim yaptığı tüm coğrafyalarda entegre bir yapıyla faaliyetlerini etkin yönetmenin yanı sıra, katma değerli ürünlerle büyüme odağı doğrultusunda pazara yaşam kalitesini artıran inovatif ürünler sunmayı da hedeflemektedir.

Küresel salgının yarattığı belirsizlik ortamına rağmen Türkiye için değer yaratmayı sürdüren Grup, Ankara Fabrikası’nda 2020 yılında devreye alınan yıllık 240 bin ton kapasiteli ileri teknolojiyle donatılan ikinci düzcam hattıyla birlikte tesisin katma değerli üretim imkânlarının artmasını ve Türkiye pazarındaki lider konumunun güçlendirilmesini hedeflemektedir.

Son yıllarda yapılan atılımlar neticesinde üretim ve dağıtım kanalı konusunda kaydettiği gelişmelerle Avrupa’da konumunu güçlendiren Şişecam Düzcam, Avrupa pazarına sunulan katma değerli ürün portföy yapısının gelişmesini, böylece Avrupa’da penetrasyonun artmasını hedeflemektedir.

Yüksek büyüme potansiyeli bulunan Hindistan’da, düzcam talebindeki artış doğrultusunda pazar payını yükseltmek ve katma değerli ürün portföyünü geliştirerek rekabet gücünü artırmak adına yeni yatırım planları değerlendirilecektir.

Sektöründeki teknolojik ve inovatif gelişmeleri yakından takip eden Şişecam Düzcam, Şişecam Araştırma ve Teknolojik Geliştirme Başkanlığı ile birlikte yürütülen çalışmalarla ve iş birliği içerisinde olduğu kuruluşlarla sürdürdüğü projelerle yeni ürünler geliştirmeye 2021 yılında da hız kesmeden devam edecektir.

Güçlü markaları ile yenilikçi çözümler sunan Şişecam Düzcam, mimari, solar ve otomotiv sektörlerine yönelik yaşama değer katan ve sürdürülebilir bir geleceğe katkı sağlayan farklı performansta yeni ürünler geliştirmeye yönelik ArGe çalışmalarına ve gerekli teknolojik altyapı sağlayıcı yatırımlarına devam etmeyi planlamaktadır.

Maliyet mükemmelliği kapsamında; maliyet tasarrufu, 6 Sigma ve enerji tasarrufu projeleri, Şişecam Düzcam’ın 2021 yılında da odağında olmaya devam edecektir.

Küresel bir salgına dönüşen COVID-19’un etkileri dünyada her geçen gün daha fazla hissedilirken, Şişecam Düzcam, müşteri odaklı yaklaşımı ve değer zincirindeki tüm paydaşların ihtiyaçlarına uygun geliştirme faaliyetleri ile değişen pazar koşullarına hızlı adaptasyon sağlamıştır.